Sieci lokali gastronomicznych z USA, które spotkasz w Polsce

mcdonalds

Pierwsze skojarzenia z branżą gastronomiczną rodem z USA to McDonald’s. To prawda, firma ta należy do najbardziej rozpoznawalnych brandów na świecie. Jednak oprócz niej, na polskim rynku goszczą inne, niekoniecznie równie znane sieci restauracji. 

M jak… McDonald’s. Tej sieci nie trzeba nikomu przedstawiać. Powstała w 1940 roku, założona przez braci Richarda i Maurice’a McDonald’s. Sieć restauracji uległa szybkiemu rozwojowi wchodząc na rynki wielu krajów. W Polsce pierwszą restaurację otworzono w 1992 r., a dziś ich liczba wynosi już 360! W ofercie znajdują się burgery, sałatki oraz desery. W godzinach porannych McDonald’s oferuje menu śniadaniowe. Specjalne dla najmłodszych restauracja przygotowała zestaw Happy Meal, którego nieodłączną częścią jest zabawka.

kfcKolejną charakterystyczną amerykańską marką branży gastronomicznej jest KFC. Rozwinięciem skrótu jest Kentucky Fried Chicken i od razu wskazuje na specjalność sieci, którą jest kurczak. Oprócz tradycyjnych kubełków ze skrzydełkami w ofercie znajdują się także kanapki, sałatki oraz desery. Podobnie jak wcześniej wspomniany konkurent, KFC ma przygotowaną ofertę dla dzieci. W restauracjach tej marki obowiązuje promocja tak zwanej „wielkiej dolewki” pozwalająca na bezpłatne uzupełnianie dowolnego napoju z oferty firmy.

Akcja wielkiej dolewki znana jest również z innej amerykańskiej sieci – Pizza Hut. Niech nikogo nie zmyli nazwa, ponieważ nie jest to typowa pizzeria. Oprócz tradycyjnego włoskiego przysmaku przyrządzanego na różne sposoby, w ofercie znajdziemy także inne dania – zupy, sałatki oraz pasty. Może dziwić fakt, że sieć amerykańska specjalizuje się daniach włoskich, zamiast promować kuchnię rodzimą. Jednak ta polityka się sprawdza, co widać po zapełnionych restauracjach pod charakterystycznym czerwonym dachem.

starbucksStarbucks to kolejna marka wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych. Jest największą na świecie siecią kawiarni mającą w sprzedaży wiele gatunków kawy. W ofercie znajdują się napoje na bazie espresso: cappuccino, mocha oraz latte; gorące czekolady, a także bogata oferta kaw mrożonych występująca pod nazwą Frappuccino. Pasjonaci tego napoju z pewnością znajdą tam smaki, które zaspokoją ich najbardziej wyszukane gusta.

Nowością na polskim rynku jest pojawienie się punktów Dairy Queen. Początkowo działalność tej firmy ograniczała się do sprzedaży amerykańskich lodów, jednak z biegiem czasu oferta została poszerzona o inne desery lodowe oraz kanapki. Flagowym produktem tej marki są gęste lody o wielu smakach do wyboru podawane pod nazwą Blizzard. O ewentualnym sukcesie, bądź porażce tej marki będzie można mówić dopiero za jakiś czas, bowiem Dairy Queen stawia pierwsze kroki na polskim rynku – lokal został otwarty dopiero we wrześniu tego roku.

dairy queenSieci amerykańskie od długiego czasu goszczą na polskim rynku. Główną rolę odgrywają wciąż popularne marki, lecz obserwujemy wchodzenie na rynek nowych brandów. Przykładem jest niedawno otwarty punkt Dairy Queen. Oprócz niego wejście na polski rynek rozważają mniej popularne sieci, jak choćby znana z serwowania świeżych kanapek Arby’s, czynne całodobowo Derby’s czy mająca stanowić konkurencję dla Starbucksa sieć PJ’s Coffee. Obraz amerykańskiej kuchni w Polsce może równie zmienić sieć Lawry’s prowadząca restauracje typu premium. Jej oferta zawiera różnorodne przystawki, dania mięsne, owoce morza oraz desery. Czy będziemy mogli poznać te marki bliżej zależeć będzie od tego, czy pojawią się inwestorzy.

Facebook